لوستر مطب و اماکن درمانی را جدی بگیرید

لوستر مطب و اماکن درمانی را جدی بگیرید

انتخاب لوستر مطب ، حفظ زیبایی در کنار کارایی

انواع لوستر امروزه در بازار موجود است، اما کدام به عنوان لوستر مطب می تواند انتخاب درستی باشد؟ انتخاب این موضوع با توجه به سبک طراحی مختلف می باشد، اما در یک محیط درمانی مسئله مهم دیگری وجود دارد و آن تناسب است.

اگر قرار بر این بود که یک اتاق نشیمن یا هر بخشی از یک خانه را طراحی کنید، موضوع متفاوت و ساده تر بود. اما در طراحی داخلی مطب، باید به موضوع آرامش بخش بودن محیط بیش از هر چیزی اهمیت بدهیم.

انتخاب لوستر مطب ، حفظ زیبایی در کنار کارایی

نکات مهم در فضاهای پزشکی ، انتخاب لوستر برای مطب های مارک دار

دیزاین مطب موضوعی تخصصی است. تنظیم نور در محیط آن باید به گونه ای انجام شود که باعث آزار مراجعین نشده و در عین حال احساس تمیز بودن را منتقل کند. شاید فکر کنید سقف مطب جای چندان مهمی در طراحی داخلی نیست.

اما این یک اشتباه بسیار بزرگ است. اگر به دقت مراجعینی که در مطب حضور پیدا می کنند را مشاهده کنید، متوجه خواهید شد آنها در طول مدت انتظار، محیط اطراف را به دقت نظاره می کنند.

اهمیت نور را فراموش نکنیم !!!

همانطور که تا به این جا متوجه شدید، نور از اهمیت بسیار بالایی در طراحی داخلی یک مطب برخوردار است. یکی از بهترین شیوه ها برای این کار استفاده از لوستر ها است. البته در نظر داشته باشید شما تنها مجبور نیستید از یک لوستر برای نورپردازی استفاده کنید.

دست شما در این زمینه باز است. برخی افراد از ترکیب لوستر ها و هالوژن ها برای این موضوع بهره می برند. فراموش نکنیم، نور بخش جدایی ناپذیری از دکوراسیون است.

اهمیت نور را فراموش نکنیم !!!

انتخاب دکور مناسب برای لوستر در مطب

لوستر های مختلفی در بازار وجود دارند که بر اساس سبک های طراحی می توانید از آنها استفاده کنید. مثلا اگر شما از سبک های کلاسیک در دکوراسیون استفاده می کنید می توانید آن را با یک لوستر کلاسیک زیبا و شیک تکمیل کنید.

ممکن است برعکس، شما طرفدار طراحی های به روزتر باشید، لوستر مدرن در این گونه موارد، می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. اما یک موضوع را همواره در نظر بگیرید: نورپرداری و تجهیزات آن در مطب، باید با وسایل شما همخوانی داشته باشند.

انتخاب دکور مناسب برای لوستر در مطب

چگونه تجهیزات نورپردازی مناسب برای مطب خود تهیه کنیم ؟

انتخاب لوستر مطب علاوه بر سبک و زیبایی آن نیازمند تناسب با محیط است. می توانید از یک :

  • لوستر چوبی
  • لوستر برنزی
  • لوستر کریستالی

استفاده کنید. این موضوع مربوط به انتخاب سبک و زیبایی است. اما تناسب هم نباید در این کنار فراموش شود. اما منظور از تناسب چیست؟ فرض را بر این بگذارید که شما یک مطب چشم پزشکی دارید.

در این حالت باید نورپردازی به گونه ای باشد که چشم بیماران شما آزار نبیند.

یا مثلا در یک مطب روانشناسی باید بتوانید احساس تنش را برای حاضرین به حداقل برسانید. پس لوستر مناسب، هم باید زیبایی به دست دهد و هم تناسب را.

استفاده از طراح داخلی برای دیزاین و دکوراسیون مطب

اهمیت تجربه، دانش و دید خوب را نباید در موضوع طراحی کم اهمیت در نظر گرفت. افراد بسیاری به عنوان طراح داخلی هستند که می توانند شما را برای طراحی داخلی و نورپردازی مطب یاری کنند.

این افراد با توجه به اینکه دارای تجربه فراوانی هستند، به خوبی می دانند که چطور می توان زیبایی حداکثری را به محیط بخشید. اما یک چیز را هم باید در کنار آن در نظر گرفت، انتخاب نهایی با شما است.

طراح تمامی تصمیمات را نمی گیرد !!

بلکه شما هستید که انتخاب نهایی را انجام می دهید. باید محیط و طراحی انجام گرفته برای مطب، بتواند شما را راضی کند.

توجه : اگر طراح نتواند چنین کاری برایتان انجام دهد، بدانید که به فرد مناسبی رجوع نکرده اید. ممکن است او بدون دانش و اطلاعات کافی خود را به عنوان طراح به شما معرفی کرده باشد.

انتخاب آسان خیالی آسوده

اگر قصد دارید لوستر مطب خود را تغییر دهید .

یا از ابتدا نورپردازی یک محیط جدید را شروع کنید، باید بدانید دست شما باز است.

تنها باید تناسب، زیبایی و همخوانی را در نظر بگیرید.

می توانید برای نتیجه گیری بهتر از یک طراح داخلی برای انجام این کار استفاده کنید.

اما تصمیم گیرنده نهایی خودتان هستید.

طراح تنها به شما کمک می کند تا بهترین چیزی که مورد نظرتان است را به دست آورید.

نورپردازی را در مطب دست کم نگرفته و با دقت انتخاب کنید.