طراحی کلینیک چشم پزشکی

اصول طراحی کلینیک چشم پزشکی

اگر به دنبال طراحی کلینیک چشم پزشکی هستید باید یک سری اصول طراحی را رعایت کنید به دلیل اینکه یکی از مرکز های درمانی حساس همین چشم پزشکی می باشد که باید ل و استاندارد بهداشت حتما رعایت شود و تقریباً همه ما می‌دانیم چشم‌پزشکی ها نیازمند یک دکور آرامش بخش و مدرن می باشند . به همین دلیل باید تمامی نکات را رعایت کنیم تا بتوانیم یک دکور خوب را رقم بزنیم . اصولا چشم پزشکی ها شامل بخش های کمتری نسبت به مطب های دیگر می باشند .

دیاگرام کلینیک چشم پزشکی



دکوراسیون داخلی مطب دکتر چشم

پلان کلینیک چشم پزشکی



اصول نورپردازی در چشم پزشکی

نورپردازی در چشم پزشکی



عکس طراحی مطب چشم پزشکی

دیاگرام یا پلان کلینیک چشم پزشکی

از آنجایی که می دانیم برای انجام طراحی مطب و مراکز درمانی باید یک پلان طراحی شود تا بتوانیم طراحی کلینیک چشم پزشکی را به خوبی و درستی مطب های دیگر پیش ببریم به همین دلیل باید ببینیم که نیازمان از یک کلینیک تخصصی مانند چشم پزشکی چیست ؟ اصولاً مطب های چشم پزشکی بخش های کمتری نسبت به مطب های دیگر دارند به همین دلیل باید در طراحی و دیزاین آن بیشتر توجه کنیم تا فضای پرت نرود .



دکوراسیون داخلی مطب دکتر چشم

با بررسی بخش های ویژه در مطب چشم پزشکی می توانیم به طراحی کلینیک چشم پزشکی بپردازیم معمولا چشم پزشکی ها شامل اتاق انتظار می باشند که برای طراحی آن حتما باید پلان در نظر گرفته شود و مرحله اصلی طراحی همان اتاق پزشک مورد نظر می باشد که باید به گونه ای طراحی شود که تمامی دستگاه های مدرن و روز در آن به گونه ای قرار گرفته شود فضای دلنشین و مفید واقع شود . همچنین ممکن است در برخی از مطب ها فضایی برای فروش ابزار آلات و وسایل چشم پزشکی مانند عینک و لنز ها داشته باشیم .



ریز فضاهای کلینیک تخصصی چشم

برای طراحی کلینیک چشم پزشکی همانطور که گفته شد باید اصول و نکاتی را رعایت نمود که این اصول شامل نورپردازی فضا سازی و طراحی اتاق انتظار و دیگر موارد می باشد. حتما باید توجه کنید که ببینید چه قسمت هایی می تواند مفید واقع شود و چه قسمتهایی پرت و حتی از قسمت‌هایی که کاربرد مفیدی ندارند باید استفاده بهینه کرد و تصاویر و پلان آنها را قبل از اجرا بررسی نمود . برای اجرای دکوراسیون چشم پزشکی این نکته را بدانید که از دکوراسیونی ملایم استفاده کنید زیرا قبل از اینکه بیمار به اتاق پزشک مراجعه کند باید از آرامش خاصی بهره‌مند شود.

tarhoteb group



black lines

download catalog

black lines

اصول نورپردازی در چشم پزشکی

همانطور که در این مقاله گفته شد که یکی از اصولی که بسیار کلیدی و مهم است نورپردازی می باشد باید در طراحی کلینیک چشم پزشکی این نکته را رعایت کنیم در اصل هر کلینیک به دو بخش تقسیم می شود: بخشی که بیمار در آن حضور دارد و منتظر است که به اتاق پزشک مراجعه کند که این بخش اتاق انتظار نام دارد و باید از نورپردازی بسیار مدرن و شیک ای برخوردار باشد تا رضایت بیمار را جلب کند و حس آرام بخشی را به آن منتقل کند . بخش دیگری که بسیار مهم است همان اتاق اصلی و اتاق پزشک می باشد که باید نورپردازی با توجه به نوع تخصص طراحی شود همچنین با توجه به قرار گرفتن دستگاه های مورد نظر مانند تعیین چشم و دیگر موارد نورپردازی مخصوص بر روی دیوار انجام شود .

ریز فضاهای کلینیک تخصصی چشم